۱۳۹۴ بهمن ۱۸, یکشنبه

بحران بیمارستانها و بخش زنان در استان آذربایجان غربی





    

بحران بیمارستانها و بخش زنان در استان آذربایجان غربی

وضعیت بخش زنان و زایمان در بیمارستان مطهری ارومیه قابل تحمل نیست
این بیمارستان ۸۷ ساله در پایتخت استان آذربایجان غربی با وجود کمبود تجهیزات و نبود فضا هر روز به حداقل ۱۲۰نفر «خدمات» می رساند.
بنا به اظهارات جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های آذربایجان به جز دو الی سه بیمارستان تازه ساخت در شهرهای استان فرسوده هستند.
مشکل فضای فیزیکی، تاسیسات فرسوده، ریخته شدن گرد و خاک، رنگ‌های کنده شده از سقف دیوارها، نبود مکانی برای استراحت و کار کادر پزشکی و پرستاری و قرار گرفتن آن‌ها در بین بیماران و خوابیدن فرد وضع حمل کننده، در راهروهای بیمارستان و عذاب کشیدن آن‌ها در وقت ملاقات در هنگام ورود آقایان به بخش زنان از جمله مشکلات عمده ای است که فشار زیادی را به زنان بستری شده و کادر بخش زنان تحمیل می‌کند.
وضعیت بیمارستانهای آذربایجان غربی اما تنها گوشه ای از ویرانی سیستم درمانی کشور تحت حکومت آخوندها است. در حالی که آنها درآمد و ثروت کشور را صرف جنگ در سوریه و عراق و یا برنامه هسته ای خودشان می کنند، زیرساختهای کشور از جمله مدارس، دانشگاهها و بیمارستانها در حال نابودی هستند. پزشک و پرستار در کشور بیکار هستند در حالیکه بیمارستانها به شدت به این پرسنل نیازمندند.
حتی آنها که شاغل هستند و در چنین شرایط طاقت فرسایی کار می کنند و خدمات می دهند به خاطر اقتصاد ورشکسته رژیم،‌ دستمزد شایسته خود را دریافت نمی کنند. به همین خاطر در هفته های اخیر شاهد اعتراضات پرستاران و پزشکان بودیم که برای ابراز نارضایتی و طلب حقوق خود در اقصی نقاط ایران دست به تظاهرات زدند.

دوست عزيز سلام
لطفا آدرس تلگرام من را به دوستانت بده كه عضوتلگرام انها شوم .ممنون از شما .


#Iran #ایران #آزآدی #جوانان #زنان
#رازتغييرازدرون

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر