۱۳۹۴ اسفند ۲۰, پنجشنبه

#‏ایران مقدم بهار در حکومت اسلامی بجز زندان و زنجیر نیست




#‏ایران مقدم بهار در حکومت اسلامی بجز زندان و زنجیر نیست
عیدی حکومت به بهائيان
بازداشت روحیه صفاجو شهروند بهایی ساکن کرج
صبح روز سه شنبه١٨ اسفند ماه ۹۴در پی یورش مقامات امنیتی به منزل این شهروند جوان بهایی ساکن کرج پس از تفتیش منزل, بازداشت شد.
- زوج‌های بهایی که در زندان‌ به استقبال بهار می‌روند
به نقل از خبرگزاریها در آستانه سال نو و عید نوروز چند زوج بهایی دستگیر و راهی زندان شدند. در گزارش زیر به این چهار زوج زندانی عقیدتی می پردازیم:
پیمان کوشک‌باغی، شهروند بهایی، روز یک‌شنبه نهم اسفند ماه هنگامی که همراه فرزند شش ساله‌اش، بشیر، برای ملاقات همسرش آزیتا رفیع‌زاده به زندان اوین رفته بود، پیش از ورود به سالن ملاقات به وسیله سه فرد لباس شخصی بازداشت و برای اجرای حکم پنج سال حبس تعزیری به زندان منتقل شد.
زوج دیگر زندانی عادل نعیمی و الهام فراهانی هستند که نعیمی به ۱۱ سال حبس و همسرش به چهار سال حبس محکوم شده است.
این دو زندانیان بهایی زندان رجایی‌شهر و بند عقیدتی-‌سیاسی زنان زندان اوین هستند.
عادل بیش از سه سال و الهام بیش از دو سال است که در زندان است و شمیم نعیمی، فرزند این زوج بهایی هم در کنار پدر در حال گذراندن حکم سه سال حبس تعزیری است.
ایمان رشیدی و شبنم متحد و فریبرز باغی و ناطقه نعیمی، زوج‌های بهایی دیگری هستند که در زندان یزد پشت میله‌ها به سر می‌برند.روز ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ ایمان رشیدی و همسرش، شبنم متحد جهت اجرای حکم به زندان یزد فراخوانده شدند.
فریبرز باغی، یکی دیگر از محکومان بهایی دادگاه انقلاب یزد است که در ۱۶ اسفند ماه ۹۳ راهی زندان شد. او و همسرش، ناطقه نعیمی به دو سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم هستند.
اما ناطقه نعیمی، همسر فریبر باغی هم پس از احضار در ۱۴ مهر ماه به همراه یک شهروند بهایی دیگر به نام اعظم مطهری، برای گذراندن محکومیت دو سال حبس، خودش را به زندان یزد معرفی کرد.
این زوج یک پسر و یک دختر دارند. لوا، دختر این زوج بهایی، اوایل سال جاری و بدون حضور پدر ازدواج کرد چون مسئولان زندان یزد از دادن مرخصی چند ساعته به پدر برای شرکت در مراسم عقد دخترش خودداری کردند

با ما در تلگرام دنبال كنيد

دوست عزيز سلام
لطفا آدرس تلگرام من را به دوستانت بده كه عضوتلگرام انها شوم .ممنون از شما .




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر