۱۳۹۴ دی ۲۰, یکشنبه

فراخوان مادر ریحانه جباری به مردم ایران: تماشای اعدام را تحریم کنید

فراخوان مادر ریحانه جباری به مردم ایران: تماشای اعدام را تحریم کنید





خانمشعله پاکروان، مادر ریحانه جباری با تشدید موج اعدامها در ماه‌های اخیر، هموطنان عزیز را به امتناع از تماشای مراسم انزجار آور "شوی" اعدام فراخوان داده است.
سال گذشته، مردم با حمله به دژخیمان و گوشمالی دادن آنها زندانی اعدامی را نجات دادند. این پاسخ و مشت آهنین ما در قبال اعدام و کشتن جوانان بی گناه ماست.
موج اخبار تلخ اعدام در ملاء عام از استانهای آذری زبان صفحات مختلف را فرا گرفته است. بنظر میرسد این اقدام بسیار سیستماتیک و با هدفی خاص انجام میگیرد. اتباع این شهرها نااگاهانه بهمراه کودکانشان به تماشای این نمایش نفرت انگیز نشستند. شاید کوتاهی از فعالان مدنی و حقوق بشری و ضد اعدام است. ما میبایست با مردم کوچه و بازار در باره ی پدیده ی زشت اعدام صحبت کنیم. مثل کرم شبتابی کوچک با تشریح عوارض خشونت بار اعدام، جامعه را روشن کنیم. میبایست اقدام مردم شیراز را که به تماشای اعدام نرفتند، تحسین کرده و بطور وسیع منتشر کنیم. اقدام زیبای مردم روانسر که یکدست و سراسری با سکوت، از خود چهره ای متمدنانه و با فرهنگ غنی مدنی نشان دادند را تشویق کنیم.
هموطنان، پدران و مادران، خواهران و برادران، فرزندان عزیز در هر گوشه از سرزمین پهناور و بلازده ی ایران که زندگی میکنید، تماشای اعدام را تحریم کنید.
دیدن جان کندن یک انسان به شما لذتی نخواهد بخشید. لرزه های تن محکوم یا ضجه های خانواده ی محکوم دیدن ندارد. با تحریم این گونه نمایشهای کریه و زشت، ابزار رعب و وحشت را ناتوان کنید. ولله که در تاریخ ایران بجز در زمان مغولها که نهضت سربداران رشد کرد، چنین سابقه ای وجود ندارد که بر سر هر کوی و برزن چوبه ای برپا کنند و کسانی را بدار بیاویزند. ولله که در دادگاه خالق هستی و ملت بینوای ایران، باید پاسخگو باشید، ای علاقمندان به خون جوان! ای قضاتی که با تکیه بر علم ناقص و تحقیقات تحت شکنجه، حکم مرگ صادر میکنید.
عمر شما نیز روزی به پایان میرسد و خونهایی که برزمین ریخته و جانهایی که بیجان کرده اید، دامنتان را خواهد گرفت. تا آن روز خوش، بیش از پیش میگوییم: " نه به اعدام


#Iran #ایران #آزآدی #جوانان #زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر