۱۳۹۴ خرداد ۲۴, یکشنبه

لرد گلد اسمیت: بنیادگرایی و افراطی‌گری در سال ۱۹۷۹ با روی کارآمدن رژیم آخوندها به‌وقوع پیوست

لرد گلد اسمیت: بنیادگرایی و افراطی‌گری در سال ۱۹۷۹ با روی کارآمدن رژیم آخوندها به‌وقوع پیوست


لرد پیتر هانری گلد اسمیت عضو مجلس اعیان و دادستان کل پیشین انگلستان خطاب به ایرانیان شرکت کننده در گردهمایی ویلپنت گفت: حمایت من از جنبش مقاومت مردم ایران نه فقط به‌خاطر این است که این جنبش برحق است و نه به این دلیل که بزرگداشت آزادی بسیار زیباست، بلکه مخاطب فراخوان و آرمان شما همه جهان است چرا که جنبش شما علیه بنیادگرایی و افراطگرایی اسلامی است.
نماینده مجلس اعیان انگلستان سپس گفت: مبارزه شما با این رژیم تنها نبرد شما نیست، این نبرد ما برای بقای خودمان نیز هست. زیرا افراطگری منحصر به یک کشور و یک منطقه خاص جهان نیست و از این‌رو جهان باید پیام شما را بشنود، نه به‌خاطر شما بلکه به‌خاطر بقای خودش.
دادستان پیشین انگلستان با اشاره به ناکافی بودن مبارزاتی که تا کنون علیه بنیادگرایی صورت گرفته، تأکید کرد برای مقابله با آن بایستی یک تحلیل عمیق داشته باشیم و ببینیم ریشه آن کجاست. ریشه مشکل بنیادگرایی و افراطگری خشن و تروریسم و احتمالاً بخش اصلی آن در سال 1979 در ایران و با روی کارآمدن رژیم آخوندها به‌وقوع پیوست و این وقتی بود که افراطگری مذهبی با قدرت حکومتی به هم پیوست.

لرد گلد اسمیت در پایان سخنان خود تأکید کرد من این‌جا در کنار مقاومت ایران و در کنار رئیس‌جمهور برگزیده این مقاومت هستم چرا که از تعهد شما نسبت به حقوق‌بشر، دموکراسی و قانون الهام می‌گیرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر