۱۳۹۴ خرداد ۲۴, یکشنبه

ارتشبد هیو شلتون: رژیم نه بخشی از راه‌حل، بلکه عامل خطر و موتور محرک گسترش بنیادگرایی در منطقه است

ارتشبد هیو شلتون: رژیم نه بخشی از راه‌حل، بلکه عامل خطر و موتور محرک گسترش بنیادگرایی در منطقه است


ارتشبد هیو شلتون رئیس پیشین ستاد نیروهای مسلح ارتش آمریکا سخنرانی خود را با سلام به مجاهدان لیبرتی آغاز کرد و سپس بخش دیگری از بیانیه مشترک شخصیتهای آمریکایی در حمایت از مجاهدین و جنبش مقاومت مردم ایران را قرائت کرد.
در قسمتی از این بیانیه که توسط ژنرال شلتون قرائت شد به پیشنهادات شخصیتهای آمریکایی به دولت وکاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا برای اجتناب از جنگ در خاورمیانه اشاره شد که از جمله عبارت بودند از:
تعهد به پرنسیب‌ها آمریکا و نرم‌های اصولی و اذعان به نقش مخرب رژیم ایران در منطقه؛ (بر اساس این اصول) اگر ما از یک راه‌حل صلح‌آمیز حمایت می‌کنیم به شرط آن است که بتواند از طریق دیپلوماسی اعمال بشود، اما قویاً معتقدیم که چنین راه‌حلی نمی‌تواند از طریق امتیاز دادن به رژیم ایران محقق شود.
ایران تحت حاکمیت آخوندها پیوسته نشان داده که قابل اعتماد نیست. بنابراین بازرسیها ضروری است و نه اعتماد کردن به این رژیم. همچنین مذاکرات باید ابعاد فعالیتهای مخفی نظامی این رژیم را روشن کنند.
نقش مخرب رژیم ایران در منطقه بایستی مهار شود. رژیم نه بخشی از راه‌حل، بلکه عامل خطر و موتور محرک گسترش بنیادگرایی در منطقه است.

بایستی هوشیارتر و با صدایی رساتر از مبارزات مردم سوریه حمایت کنیم. باید به نقض حقوق‌بشر در ایران اعتراض کنیم. نمی‌توانیم مسأله حقوق‌بشر را به بهانه مذاکرات هسته‌یی نادیده بگیریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر