۱۳۹۳ اسفند ۲۴, یکشنبه

پنجمين سال بازداشت مریم مقدسی و بي خبري از وضعيت وي



پنجمين سال بازداشت مریم مقدسی و بي خبري از وضعيت وي
خبرگزاری قاصدان آزادی: زنداني سياسي مریم مقدسی در جريان اعتصاب عمومی مردم کردستان در اردیبهشت ١٣٨٩، که در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و ديگر زندانيان سياسی انجام می گرفت، بازداشت شد. چهار سال پس از بازداشت اين فعال كرد اهل نقده، هیچگونه اطلاعی از نحوه بازداشت و روند دادگاه این "معترض به حکم اعدام"، در دست نیست!
بنابر گزارش دریافتی به قاصدان آزادی به نقل از كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها، اردیبهشت سال 1389، اعدام زندانیان سیاسی کُرد فرزاد کمانگر و شیــــرین علم هولی، علی حیدری، مهدی اسلامیان، فرهاد وکیلی, منجر بە اعتراض و اعتصابات گستردە در ایران و به ویژه شهرهای کُردنشین شدە بود که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه بود.
مریم مقدسی، یکی از قربانیان این سرکوب بود. از تاریخ دقیق بازداشت وی اطلاعی در دست نیست، ولی رسانه های محلی کرد، گزارش داده اند که او به اتهام "فعالیت و تبلیغ علیە نظام" و "همکاری با یکی از احزاب مخالف رژیم اسلامی ایران"، از طریق مشارکت در اعتصاب عمومی و مردمی، از سوی دستگاه قضایی رژیم ایران به 9 سال زندان محکوم شده است.
مریم مقدسی که بنا بر گزارش رسانه های محلی، دوران حبس خود را در زندان اوین می گذراند، اسفند سال 91 در اعتراض به وضعیت و شرایط اسفناک این زندان، به خصوص بند زنان، و بی‌توجهی مسئولان زندان بە وضعیت بیماری کلیوی خود، دست به اعتصاب غذا زد.
او در آبان سال 1392، در پی سلسله بی توجهی ها به درمان وی و تشدید بیماری اش، بە بیمارستانی در تهران منتقل شد.
خانوادە مریم، پس از تماس تلفنی کوتاه از سوی دخترشان از زندان اوین و اطلاع از تشدید بیماری و وضعیت وخیم وی راهی تهران شدند کە پس از درخواست ملاقات با فرزندشان، متوجه شدند که او در بیمارستانی بستری شده بود. برخی رسانه ها تاکید داشتند که مسئولان زندان علیرغم اصرار خانواده، آنها را از محل بستری شدن فرزندشان، مطلع نکرده بودند.
گفتني است از آن تاریخ تا به امروز، هیچ خبری از این زندانی، در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر