۱۳۹۴ اردیبهشت ۶, یکشنبه

ایران - افزایش مصرف ماده مخدر «گل» در میان زنان



ایران - افزایش مصرف ماده مخدر «گل» در میان زنان
رئیس «کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر» مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام از افزایش مصرف گل (حشیش صنعتی) در میان دختران و زنان کشور ابرازنگرانی کرده است.
براساس آمار‌ها یک‌میلیون و ٣٢۵ هزار نفر معتاد در کشور شناسایی شده است که ١٠درصد از معتادان را زنان تشکیل می‌دهند و براساس نظر کار‌شناسان، آمار زنان مصرف‌کننده موادمخدر و روانگردان‌ها در کشور روزبه‌روز در حال افزایش است.
طبق آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، که برگرفته از آمارهای پزشکی‌قانونی است، ٢٧٩ زن معتاد درسال ٩٣ جان خود را از دست داده‌اند که این آمار بسیار نگران‌کننده است چرا که نسبت به سال ٩٢ این آمار ٣٣درصد رشد دارد. همچنین در این مدت دو هزار و ۴۶٨ نفر معتاد مرد جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه‌درصد کاهش دارد اما آمار مرگ‌ومیر زنان با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده است.
رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر، علت افزایش ٣٣ درصدی مرگ زنان معتاد در یک سال گذشته را اوردوز و تغییر الگوی مصرف به سمت مواد صنعتی و افزایش ناخالصی‌ها در مواد مخدر می‌داند. وی مسائلی چون افزایش شمار مراکز و تنوع مواد مخدر، احساس ایمنی بیشتر توزیع‌کنندگان مواد روانگردان در آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، ضعف‌های جسمانی دختران در سنین نوجوانی و‌گاه نیاز آن‌ها به مصرف بیش‌ازحد را دلایلی بر رشد مرگ‌ومیر زنان بر اثر اعتیاد می‌داند.
به گفته دکتر صفاتیان، اغلب دختران ١۶ تا ١٧ ساله گرایش زیادی به موادمخدر و روانگردان‌ها دارند و کمتر مشاهده می‌شود یک بانوی ۴٠ ساله به این روانگردان‌ها اعتیاد پیدا کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر