۱۳۹۴ فروردین ۲۱, جمعه

ایران - بيانيه زندانيان سياسي گوهردشت در حمايت از فراخوان تجمع اعتراضي معملين



ایران - بيانيه زندانيان سياسي گوهردشت در حمايت از فراخوان تجمع اعتراضي معملين
آگاه شدیم معلمان زحمتکش و ستمدیده که زیر بار تبعیض ، نابرابری و فقر به ستوه آمده اند، روز 27 فروردین را به عنوان شروع اعتراضات مدنی خود که حقی قانونی و مسلم است، اعلام کرده اند. همچنین میدانیم که روزی نیست که کارگران زحمتکش برای رسیدن به حقوق خود دست به اعتصاب یا اعتراض نزنند. سایر طبقات اجتماعی به ویژه پرستاران، بازنشستگان و خیل جوانان بیکار، به شدت از وضعیت اجتماعی و اقتصادی خود ناراضی بوده و اماده پیوستن به جنبش اعتراضی هستند. آیا به راستی جز پشتیبانی از خواسته های به حق این طبقات زیر ستم راهی برای آزادی خواهان و عدالت طلبان درون و برون مرز و توده های ناراضی مانده است؟ آیا راهی که زندانیان سیاسی به عنوان وجدان آگاه جامعه برگزیده و حتی در درون سلول های خود و در شکنجه گاههای رژیم ، انها را به دلیل پیگیری همین راه آسوده نمی گذارند، جز پشتیبانی از همین حقوق قانونی، دموکراتیک و مسلم است ؟
در حالی که رژیم جمهوری اسلامی و سایر قدرت های منطقه ای و فرا منطقه ای با به راه انداختن جنگ و خشونت در منطقه در خیال داعشی سازی همه منطقه هستند و نیروهای جنگ طلب برای آن ها هورا می کشند، جز گسترش جنبش اجتماعی دموکراتیک به عنوان پادزهر این تجاوز طلبی رژیم در منطقه، راهی مانده است ؟
خامنه ای از ترس گسترش نارضایتی عمومی ناشی از تحریم های فلج کننده ی بین المللی، به مأمورین خارجی خود اجازه داد با پذیرش نقش رهبری آمریکا در جهان، برنامه بلند پروازانه هسته ای اش زیر کنترل قدرت های جهانی و امریکا در بیاید و در عوض، از اعمال تحریم های جدید که موجب فروپاشی قطعی حکومت او بود، پیش گیری شود اما با راه اندازی نمایش های تبلیغی از سوی موافقین و مخالفین درون حکومتی، ، می خواهد افکار عمومی را از مسائل مهم و به ویژه حقوق اساسی شهروندان منحرف سازد. در چنین شرایطی، نیروهای دموکراسی خواه و برابری طلب می بایست مراقب باشند که در دام خط تبلیقی رژیم نیفتند. راه مردم ایران از راه جناح های قدرت و ثروت اعم از دلواپسین قدرت و اعتدالیون ثروت جداست. برای اینکه دلواپسین طی 10 سال گذشته همه کانون های ثروت را به انحصار خود در آورده و اینک نگران از دست دادن پایگاه های قدرت خود هستند. اعتدالیون نیز با کیسه های خالی آمده تا با بدست آوردن قدرت، در دهه آینده کیسه های ثروت را پر نمایند.
ما ملت ایران اما، می بایست با پشتیبانی همه جانیه و عملی از خواسته های قانونی طبقات گوناگون اجتماعی، به تقویت جنبش اجتماعی دموکراسی خواه و برابری طلب بپردازیم زیرا همواره میدانیم حاصل جدال قدرت در حاکمیت غیر مردمی، جز فقر و سرکوب برای اکثریت ملت ایران نیست.
زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر کرج - 21 فروردین ماه 1394
اسامی زندانیان به ترتیب حرف :
1-فرید آزموده2-امیر امیرقلی 3-سهیل بابادی4-سعید شیرزاد 5-مهدی شاندیز 6- افشین حیرتیان 7-ایرج حاتمی8-محمد جراحی 9- شاهرخ زمانی 10- حشمت اله طبرزدی 11-علیرضا فراهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر